Avtorji
- Aleksander Može
- Aleksandra Žakelj
- Ana Balantič
- Ana Ivančič
- Ana Marija Cetin Lapajne
- Andrej Lutman
- Andrejka Jereb
- Anton Velikajne
- Barbara Pišlar
- Benjamin Ipavec
- Borut Činč
- Bojan Glavina
- Črt Sojar Voglar
- Damir Feigel
- Darinka Fabiani
- Dare Kaurič
- Dejan Vodovnik
- Dragica Krapež
- Franc Jaklič
- Franka Lampe
- Gregor Čušin
- Helena Petrovna Blavatsky
- Igor Dekleva
- Irena Cigale
- Ivan Rijavec
- Ivanka Čadež
- Ivica Kavčič
- Janez Kavčič
- Jože Felc
- Jože Janež
- Jurij Pfeifer
- Karl Marx
- Kornelija Lovko
- Lilijana Homovec
- Ludvik Čibej
- Maks Strmčnik
- Marko Fabiani
- Marjeta Mavri
- Marijan Beričič
- Marjan Grdadolnik
- Marijan Cilar
- Marko Smole
- Mateja Perpar
- Mihael Arko
- Mirko Tratnik
- Nelida Nemec
- Rado Radešček
- Rafael Terpin
- Renata Hvala
- Sara Marinović
- Samo Bevk
- Saša Dragoš
- Slavica Pavlič
- Sonja Mlakar
- Stojan Črv
- Tinka Gantar
- Tomaž Kosmač
- Tomaž Pavšič
- Vid Prezelj
- Vida Prezelj
- Viktor Prezelj
- Viktorija Gorjup
- Vlasta Terezija Komac
- Zorko Prelovec
- Zoltan Peter
- Mario Kurtjak
Elektronska obvestila
Kje nas najdete
PRTIČKI - Sonja Mlakar
Opis izdelka
Imena čipk:
Hiša in ob hiši vrt, Pomladni vrt, Poletni vrt, Kaplja,
Vesna, Oblak, Prtiček, Svečnik, Marjetica, Kapučino, Roža, Ikebana, Vogal,
Listek in Kantu rožica
Avtorica je v uvodu napisala:
To je zgodba o veselju do klekljanja in risanju vzorcev, papircev zanje. Ni učbenik in ni zgodovinska raziskava. Je pa izpolnjena želja s tem, da je nekaj mojih vzorcev objavljenih v tej knjigi. Posvečam jih generaciji moje mame in starih mam, ki so klekljale ozki ris, da so zaslužile kakšno dodatno liro, dinar, tolar ... Ni naključje, da je naslov knjige »Prtički« in da so v njej vzorci idrijskega risa. Prtički so prav gotovo najpogostejša čipka naših domov in idrijski ris je tehnika, ki je najbolj idrijska, domača. Večina vzorcev ali pa vsaj skice zanje so nastali v letu 2009 in 2010. Takrat sem začela obiskovati čipkarsko šolo za odrasle v Čipkarski šoli Idrija. V učnem načrtu je idrijski ris prvi na vrsti. Eno od pravil, ki se jih držim pri risanju je, da v vzorcih uporabljam samo tehnike, ki sem se jih v čipkarski šoli naučila, jih razumem in znam pravilno sklekljati. Moj najzgodnejši spomin na klekljanje je povezan z igro pred domačo hišo. Iz svetlo rožnate otroške odejice sem zvila blazino, bulo in jo položila v kartonasto škatlo od čevljev. Svojo bulo sem nato prestavljala, kot sem verjetno videla klekljarice, ki so takrat še klekljale v Gasi. Pri šestih letih sem šla v šolo in seveda, kot večina deklet, tudi v čipkarsko šolo. Tam sem naredila žal samo skupni obvezni program. Ozkega risa se v čipkarski šoli nismo učili. Učila me je mama, njo pa njena mama. Moja srečanja s klekljanjem niso nikoli prenehala. Kar nekaj let zapored sem hodila na zimske počitnice k stari mami. Tam je bila tudi bula in vedno je bil na njej pripet kakšen papirc, že čisto rumen in preluknjan. Klekeljni so bili temni, skoraj črni, gladki in svetleči. Spodaj so bili naluknjani od številnih vpetij v kolovrat. Na njih je bil največkrat navit sukanec v bež barvi. Stara mama mi je vedno dovolila, da sem klekljala na njeni buli. ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MLAKAR, Sonja, 1966-
Prtički : čipke / Sonja Mlakar. - Idrija : Bogataj, 2012
ISBN 978-961-6035-53-8
746.21(497.4Idrija)(035)
Dodatni podatki
Vezava | zvezek |
Št. strani | 32 + pola s 15 vzorci |
Format | 210x300 mm |
Leto natisa | 2012 |